Krijg grip op openstaande en afgeronde taken met de module tickets.

Met de gratis module ’tickets’, krijg je grip op alle openstaande en afgeronde taken of meldingen. Met tickets registreer je feitelijk werkorders. Dit kunnen incidenten, wijzigingen, log-items, supporttickets en meer zijn. Neoforce is flexibel in het indelen van je tickets. Met het ticketsysteem kun jij gemakkelijk je bedrijf runnen en goede support leveren aan je klanten.

Neoforce Ticketsysteem

Registreer alle klantvragen en -verzoeken als tickets in Neoforce!

Hiermee houd je overzicht. Je legt binnen het ticket (die automatisch een uniek volgnummer krijgt) gemakkelijk vast welke klant het was, wat de vraag is, welke prioriteit of urgentie het heeft, binnen welke categorie het past en wie het voor welke einddatum zou moeten oplossen.

Met behulp van de module tickets registreer je je tickets op de wijze die voor jou werkt. Jij bepaalt welke velden verplicht zijn, welke teams bepaalde tickets moeten oplossen, welke categorieën er zijn en op welke manier het ticket moet worden afgehandeld.

Lever ontzettend goede support aan je klanten en partners.

Een klant belt je om iets op te lossen maar even later ben je weer vergeten wat er precies was? Ken je dat? Of je bent vergeten welke klant het is geweest?
Ander voorbeeld, je weet dat je een keer een specifiek probleem op een bepaalde wijze hebt opgelost, maar wat was de oplossing nou? Of je klanten bellen en mailen, maar je mailbox loopt over. Je hebt geen overzicht meer. Met het Neoforce ticketsysteem is dat allemaal verleden tijd!

Overzichtelijk de openstaande en afgeronde taken bekijken met het Neoforce Ticketsysteem

Geef binnen het ticketsysteem aan wanneer het ticket afgerond moet zijn. Neoforce waarschuwt je automatisch wanneer deze datum in de buurt komt.

Zorg ervoor dat je je klanten niet teleurstelt met betrekking tot het op tijd afhandelen van hun vragen en verzoeken. Je kunt uiteraard je openstaande tickets gemakkelijk sorteren op basis van einddatum. Zo werk je altijd op een eerlijke en overzichtelijke wijze binnen het ticketsysteem!

Is het ticket puur geregistreerd of zijn er ook al zaken uitgevoerd?

Met behulp van de status in het ticketsysteem geef je (trommelgeroffel) de status aan. Je kunt zelf statussen definiëren en ook automatisch je klanten op de hoogte brengen bij een statuswijziging. Ook kun je in de beheerdersinstellingen aangeven welke status(sen) ervoor zorgen dat een ticket volledig is afgerond. Je kunt dan automatisch de klant op de hoogte stellen. Dat scheelt jou natuurlijk weer werk om via e-mail de klant op de hoogte te brengen van alle voortgangsinformatie.

Met behulp van teams in het ticketsysteem definieer je welke (groepen van) je medewerkers er zijn.

Dit kun je ook zien als afdelingen. Elke afdeling behandelt natuurlijk andere verzoeken. Zo zal de klantenservice hele andere verzoeken behandelen dan de financiële afdeling. In het ticketsysteem zijn behandelaars binnen de teams volledig zelf in te delen. Een ticket kan, indien gewenst, ook behandeld worden door meerdere behandelaars.

Diverse categorieën binnen het ticketsysteem.

Is het iets met betrekking tot bijvoorbeeld huisvesting of meer iets dat gerelateerd is aan één van je producten? Deel je tickets gemakkelijk in binnen zelf in te stellen categorieën en subcategorieën.

Definieer je tickets zelf in verschillende typen.

Dat betekent dat je bijvoorbeeld kunt aangeven of een ticket een ‘incident’, ‘wijziging’ (ITSM/FMIS) een ‘supportvraag’ of iets anders is. Wij leveren je een standaardset mee, maar jij kunt die binnen het ticketsysteem helemaal naar wens aanpassen. Wil je dat een bepaald oplosteam een specifiek type ticket niet kan of mag behandelen? Geen probleem, ook dat kun je gewoon instellen. Dit betekent dus dat je Neoforce ook gemakkelijk als ITSM-tool kunt inzetten waarbij je nog steeds volledig vrij bent in de mate van de ITIL implementatie.

Koppel een specifieke asset aan het ticket met het ticketsysteem.

Maak je daarnaast ook gebruik van de module applicatie-management of datasets? Dan is het zeer handig om het betreffende asset/object te koppelen aan het ticket. Hiermee heb je altijd inzichtelijk welke tickets met betrekking tot dat specifieke object zijn aangemaakt. Heeft die specifieke laptop bijvoorbeeld veel storingsmeldingen? Wellicht kan het dan beter zijn om de laptop te vervangen. Zijn er veel problemen met die ene auto? Misschien moet hij dan terug naar de dealer. Het ticketsysteem zorgt ervoor dat je alles in één overzicht kunt vinden.

Echte selfservice met ons klantenportaal

Maak je daarnaast ook gebruik van de module portal? Dan bied je je klanten op een zeer toegankelijke wijze inzicht in hun openstaande en afgeronde tickets. Verder kun je er handleidingen plaatsen en kun je formulieren publiceren waarmee je je klanten zeer gemakkelijk gerichte vragen voor allerlei standaard tickets kunt stellen. Hiermee zorg je ervoor dat je altijd gestructureerde tickets krijgt. Daarnaast bespaart het enorm veel tijd die je anders kwijt zou zijn aan het inboeken van tickets en het op-en-neer mailen met klanten vanwege missende informatie.

Je kunt een onbeperkt aantal formulieren, wiki-artikelen, pagina’s en meer op het klantenportaal plaatsen. Daarnaast zijn de gebruikers die inloggen op de portal (lightaccount) helemaal gratis. Je betaalt dus niets om je klanten een inzichtelijke portal te bieden waar ze zelf zaken bij jou kunnen aanvragen en inzien!

Lees meer