Overslaan naar hoofdinhoud
Releasenotes 2022

Releasenotes v22.10

Door 8 maart 2022juli 8th, 2022Geen reacties

De afgelopen twee weken is weer hard gewerkt aan diverse aanpassingen, fixes en nieuwe features. De wijzingen worden deze week naar alle testomgevingen gepusht:

Wat is nieuw?

  • Het is nu mogelijk om eigenschappen van geüploade documenten in te stellen of te bewerken.
  • Widgets voor processen en contracten.
  • Projecten toegevoegd aan basisregistraties
  • De model sluit automatisch na het genereren van een PDF-document.
  • Reserveringen en boekhoudpagina’s naar generieke zoekpagina’s.
  • Mogelijk gemaakt om een optionele begin en eindmeting te voegen aan reserveringen
  • Mogelijkheid toegevoegd om een bestandsnaam in te stellen voor gegenereerde pdf’s in de boekhouding.
  • Acties toegevoegd aan aanbestedingen.
  • Projectkolom toegevoegd aan release-index.
  • Nieuwe kolom toegevoegd aan ticket per team widget, dat de tickets telt waarbij de gebruiker de uitvoerder is.
  • Breedte toegevoegd aan de kolommen met e-mailsjablonen bij het exporteren naar XLSX.
  • Nieuwe taak toegevoegd die de relaties opschoont.
  • Automatiseringsformulieren kunnen nu worden geëxporteerd en geïmporteerd.
  • Het is nu mogelijk om de zijbalk en taal van gebruikers te wijzigen via het admin paneel.

Wat hebben we veranderd of opgelost?

  • Voltooid door is gewijzigd om naam weer te geven
  • Lege identiteitsproviderinformatie die is ontvangen, geeft nu een foutmelding.
  • Projectlijst gemigreerd naar projecten.
  • Projectveld in releases is nu verborgen als projecten zijn uitgeschakeld.
  • PDF’s kunnen nu worden bekeken als ze worden geopend vanaf de tijdlijn.
  • De volgorde van tijdlijnitems is nu betrouwbaarder.
  • Verschillende UI-wijzigingen in de modals en model-footers.
  • In de adminlog staat nu ‘SYSTEM’ als gebruikersnaam voor Neo4Z log-items die niet gegenereerd zijn door een menselijke gebruiker.
  • Start- en einddata van processen lieten de tijd zien, maar de tijd wordt niet meer weergegeven.
  • Oude FontAwesome versie.
  • De weekplanner (reserveringen) berekende de vorige en volgende week/jaar niet correct.
  • Het was niet mogelijk om te sorteren op ‘Toegevoegd door’ in de tabbladbestanden.
  • Layout/backdrop bij het openene van meerdere modals over elkaar heen.
  • Uitgeschakelde moduleknoppen waren zichtbaar op het thuis portaal en in de portaalinstellingen.
  • Boekhoudingmerken kunnen niet worden gekozen bij het genereren van een PDF.
  • Verschillende oplossingen voor de albumweergave voor documenten.
  • De knop ‘Jezelf selecteren’ verdween als er een fout was tijdens het creëren van een nieuw ticket.
  • Een toegevoegd tabblad bij datasets was altijd inactief.
  • Meerdere problemen opgelost die optraden bij het testen van php8.
  • Klant en contact niet correct gekopieerd in reserveringen.
  • Product wordt correct gelinkt aan automatische facturatie.
  • Enkele problemen opgelost met gecodeerde GET-verzoeken
  • Variabele niet ingevuld in verbannen ip-adres bericht.
  • Ontsnapte tekens worden afgesneden.
  • Dynamisch opgebouwde documententabel heeft bestanden niet in modaal geopend.
  • De positie van categorieën in het help-modal op mobiele weergave is opgelost.
  • Mogelijke fatale error bij het verzamelen van objecten in ticketwidgets.
  • Zoekbalken voor specifieke objecten werkten niet meer goed.

Beveiliging

  • Het was mogelijk om SQL te injecteren met behulp van een JSON-post tijdens het sorteren van bestanden.
  • De algemene zoekbalk leverde ook items op waar de ingelogde gebruiker niet voor geautoriseerd was (maar het was nog niet mogelijk om de items te openen).
  • Er kunnen nu documenten en afbeeldingen in de editor geplakt worden waardoor ze automatisch geüpload worden.

Zoals je wellicht al opgevallen was, pushen we deze keer eenmalig geen updates naar productieomgevingen. Zie voor meer informatie daarover dit artikel.