Skip to main content

Releasenotes v21.48

Releasenotes 2021

Releasenotes v21.48

Door 1 december 2021juli 8th, 2022No Comments

Deze release brengen we je weer een aantal nieuwe features en hebben we zelfs een geheel nieuwe module toegevoegd die je direct gratis kunt gebruiken! Lees snel verder voor meer informatie.

Wat hebben we toegevoegd

  • [Contractbeheer] De nieuwe module contractbeheer is toegevoegd. Hiermee kun je orde en inzicht creeren in je alle overeenkomsten die jouw onderneming met jouw leveranciers maar ook klanten heeft. Maak je ook gebruik van de module applicatiemanagement? Dan kun je relaties leggen tussen contracten en de objecten uit deze module. Hiermee leg je bijvoorbeeld je verwerkersovereenkomsten vast op applicatie- & leveranciers-niveau!
    Iedere SaaS-klant kan gratis gebruik maken van deze nieuwe module. Het enige dat je moet doen is de desbetreffende gebruikers autoriseren (middels de rechten) voor deze module.
  • [Algemeen] De acties kunnen nu ook PDF-documenten genereren. Hierin kun je gebruik maken van de variabelen zoals je al gewend bent van de e-mails en andere instelbare dingen binnen Neo4Z.
  • [Algemeen] Neo4Z heeft vanaf nu een ‘wafelmenu’. Dit menu toont alle opties, ongeacht of ze wel of niet in je persoonlijke sidebar staan, waartoe de gebruikers rechten heeft. We gaan dit in de toekomst verder uitbreiden met ook diverse andere handige links.
  • [Algemeen] Indien ingeschakeld, kunnen gebruikers nu hun wachtwoord herstellen als ze die zijn vergeten. Je kunt dit inschakelen via de beveiligingsinstellingen.
  • [Algemeen] De tijdlijn-items zijn nu te filteren op basis van inhoud. Je kunt dus bijvoorbeeld de geüploade documenten eruit laten.
  • [Applicatiemanagement] Het blok ‘Gekoppelde klanten’ is gewijzigd naar gekoppelde organisaties en heeft een nieuwe kolom ten behoeve van het vastleggen van de rol. Hiermee kun je alle typen organisatie koppelen aan een object en via het veld rol aangeven welke rol die betreffende organisatie heeft. Je kunt de rollen beheren via ‘Beheer > Opzoeklijsten’.
  • [Datasets] Het is nu ook mogelijk om te filteren op datum en datumtijdvelden. Om dit mogelijk te maken dien je bij het betreffende veld (in de schema-editor) aan te geven dat het veld filterbaar is.
  • [Datasets] De API ondersteunt nu de optie om (opnieuw) het objectID te genereren. Dit kan via het format van het schema of een eigen format dat gepusht wordt via de API. Zie voor de details en hoe je dit kunt instellen de wiki op ons gebruikersportaal.
  • [Datasets] Het veldtype ’ticket’ is toegevoegd.
  • [Datasets] Gebruikers zijn nu apart te autoriseren om velden toe te voegen, te bewerken of te verwijderen.
  • [Portal / Automations] Het veldtype ‘Reguliere expressie’ is toegevoegd. Daarmee kun je zelf regels schrijven m.b.t. de validatie van een formulierveld.
  • [Portal / Tickets] Vanaf nu kun je je klanten zelf de (indien ingeschakeld) urgentie, impact en prioriteit laten invullen vanuit een formulier.
  • [Organisaties] Het is mogelijk om automatisch een klant- en/of leveranciersnummer te genereren. Het format van het nummer is te beheren vanuit de algemene instellingen van de module ‘Basisregistraties’.
  • [Tickets] Vanaf nu is het niet meer mogelijk om een uitgebreid ticket af te ronden als er nog subtickets niet zijn afgerond.
  • [Facturen] De kolom ‘extern nummer’ is toegevoegd. Je kunt deze inschakelen vanuit de instellingen van de module ‘Boekhouding’.
  • [Automations] Er is een ‘geschiedenispagina’ toegevoegd waarop je de laatst uitgevoerde acties per formulier / flow terug kunt vinden.
  • [Wiki] De kolommen van de tabel zijn nu ook te beheren en naar eigen inzicht in te delen.

Wat hebben we veranderd of opgelost?

  • [Algemeen] De mobiele (staande) weergave toont nu geen [Exporteren]-knop meer.
  • [Algemeen] Het tonen en opslaan van de wijzigingsgeschiedenis is verbeterd.
  • [Dashboard] De widgets zijn 2 pixels hoger geworden. Hiermee ontstaan er geen scrolbalken meer in Google Chrome-achtige browsers.
  • [Beheer] Het was niet mogelijk om binnen gebruikersbeheer te sorteren op de kolom ‘laatste klik’.
  • [Tickets] Er verscheen een fatale fout tijdens het filteren op custom behandelaars.
  • Diverse kleine UI-tweaks.

Zie voor een uitgebreider overzicht van alle wijzigingen en toevoegingen het changelog binnen Neo4Z. Je vindt deze in de footer, via de pagina ‘Over Neo4Z‘.

Vragen?

Heb je nog vragen? Je kunt dan contact opnemen met support. Dit kan via support@neo4z.nl of door te bellen (binnen kantooruren) naar 085 – 487 40 90.