Overslaan naar hoofdinhoud
Releasenotes 2021

Releasenotes v21.25

Door 23 juni 2021juli 8th, 2022Geen reacties

In deze release brengen we naast major tickets, de onderstaande punten naar onze SaaS-omgevingen. Zoals iedere week, pushen we deze vanavond na kantooruren naar alle klanten.

Wat is nieuw?

  • De donkere sidebar (bekend van beheer) is nu optioneel overal te gebruiken. Ga hiervoor naar Persoonlijke instellingen > sidebar.
  • Het is vanaf nu mogelijk om het veranderen van Neo4Z-wachtwoorden uit te schakelen, in het geval dat er gebruik wordt gemaakt van een openID-provider voor het inloggen (Single Sign On).
  • De kolom ’tags’ is nu ook kiesbaar bij de index van tickets.
  • Binnen het systeemlogboek hebben we de opties om te filteren op categorie en status toegevoegd. Ook zijn de log-items te doorzoeken middels de bekende zoekbalk.
  • Het mailen van een reactie naar een aanmelder binnen een ticket is veranderd. Vanaf nu is het onderwerp en de ontvanger (e-mailadres) te wijzigen. We komen snel ook met de optie om hier bijlages bij te voegen.
  • Vanaf nu is het mogelijk om een ticket te markeren als een major ticket, voor bijvoorbeeld grote(re) problemen. Uiteraard kun je andere tickets koppelen aan het majorticket met één druk op een knop. Bij het koppelen worden alle velden behalve de aanmelder overgenomen van het bovenliggende majorticket.
  • We hebben een nieuwe module toegevoegd, een Wiki. Zoals de naam al doet vermoeden stelt deze je in staat om een kennisbank binnen Neo4Z op te bouwen. Deze module is gratis in te schakelen. Interesse in deze module? Stuur een mail naar support en wij schakelen hem direct voor je in!
  • Vanaf nu zijn codeblokken binnen reacties e.d. voorzien van regelnummers.

Wat is er veranderd?

  • De gebruikersinterface van Mijn account -> Persoonlijke instellingen is veranderd naar een op tabbladen gebaseerde interface.
  • Het tabblad geschiedenis is iets opgeschoond en toont nu de weergavenaam i.p.v. de gebruikersnaam van een gebruiker.
  • Groepen en teams staan (indien ingeschakeld) op aparte tabs binnen gebruikersbeheer.
  • Diverse andere kleine wijzigingen aan de gebruikersinterface.

Wat hebben we opgelost?

  • In sommige gevallen werden ref-velden als NULL opgeslagen (en waren ze dus leeg).
  • De paperclip (om aan te geven dat een object of ticket bijlagen bevat) stond onterecht bij applicaties.
  • Het was onmogelijk om standaardteksten te bewerken.
  • Onveilige karakters werden dubbel geëncode wat onleesbare karakters opleverde.