Overslaan naar hoofdinhoud
Releasenotes 2021

Releasenotes v21.22

Door 2 juni 2021juli 8th, 2022Geen reacties

Ook in week 22 heeft Neo4Z verschillende toevoegingen erbij gekregen. Natuurlijk hebben er ook nu weer verbeteringen plaatsgevonden.

Wat is er toegevoegd?

  • Het veld ’tags’ heeft nu de optie gekregen om zowel bij de module basisregistraties als de module applicatiemanagement uitgeschakeld te kunnen worden.
  • Binnen servers is een veld ‘classificatie’ toegevoegd.
  • Bij een geplaatste reactie/aanvraag waarin een ticketnummer vermeldt staat, is het vanaf nu mogelijk om op het ticketnummer te klikken. Tevens heeft tickets er een nieuw veld met de naam ‘streefdatum’ bijgekregen.
  • Vanaf nu kunnen er nieuwe triggers bij acties toegevoegd worden. Daarnaast is het nu ook mogelijk om acties te onderdrukken.
  • Bij een API-request wordt vanaf nu de laatste tijd/datum opgeslagen.
  • Het is mogelijk om vanuit je smartphone direct foto’s te kunnen uploaden.
  • Dubbele bestanden en/of bestanden met dezelfde naam kunnen nu ook gewoon toegevoegd worden binnen Neo4Z.
  • Onder de algemene instellingen van beheer kan er voor de meldingen (notificaties) en logboekvermeldingen worden ingesteld na hoeveel dagen ze automatisch verwijderd worden.
  • De melding ‘Succesvol opgeslagen’ zal automatisch na 3 seconden weer verdwijnen.
  • Tickets kunnen vanaf nu gesorteerd of gegroepeerd worden met behulp van buckets. Groeperen is mogelijk op (indien beschikbaar) de velden: status, type, prioriteit, impact, urgentie en mijlpaal.
  • Voor tickets zijn er verschillende nieuwe filteropties beschikbaar.
  • Datasets kunnen nu ook gesorteerd worden via de knop ‘Sorteer -en filter’.
  • Datasets kunnen nu een ‘formule’-veld hebben. Binnen dit veld kunt u ES6/Javascript of Neo4Z-Variabelen gebruiken om waarden te berekenen.

Wat is er gewijzigd?

  • De terugknop op een smartphone is verwijderd om ruimte te besparen. Vanaf nu zal gebruik moeten worden gemaakt van de terugknop in de browser.
  • Er zijn wijzigingen gebracht aan het sorteer -en filtermenu binnen de index van tickets.

Welke oplossingen/verbeteringen hebben er plaatsgevonden?

  • Uitgeschakelde velden waren mogelijk te kiezen als kolommen in tabellen.
  • Het was mogelijk om op uitgeschakelde velden te sorteren.
  • Niet alle numerieke velden waren numeriek en lieten dus ook tekst toe.
  • Er werden geen fouten getoond (indien van toepassing) bij organisaties of locaties.
  • Bedragen werden afgerond bij servers.
  • Als locaties waren uitgeschakeld was het toch nog mogelijk om deze te bezoeken.