Overslaan naar hoofdinhoud
Releasenotes 2023

(NL) Releasenotes v23.06 – Additionele velden, relatiewidget bij datasets, verbeteringen in de API en meer!

Door 31 mei 2023Geen reacties

In dit artikel lees je alle nieuwe features die we in de nieuwste versie hebben toegevoegd. In tegenstelling tot wat je gewend bent, brengen we deze release één week eerder uit. Alle punten van deze release zijn te gebruiken vanaf woensdag 31 mei.

Wat hebben we toegevoegd?

  • Je kunt nu additionele velden bij bijna alle modules en pagina’s toevoegen.
    Hierdoor bepaal je zelf wat je nog specifiek ergers wilt registeren. Uiteraard heb je de keus uit een groot aantal veldtypen. De velden zijn te gebruiken in de API en binnen triggers en acties!

    • Let op: Standaard is deze optie nog niet zichtbaar binnen beheer. Om gebruik te maken van deze nieuwe optie dien je nieuwe autorisaties toe te voegen aan jezelf of de betreffende (rechten)groepen.
  • Bij datasets kun je nu relaties leggen tussen meerdere objecten. Hiervoor voeg je de ‘Relatie’ widget toe aan je schema(‘s).
  • Tickets slaan nu ook de ingevulde velden van de formulieren op zodat je deze kunt gebruiken in diverse triggers en acties. Je vindt de benodigde variabelen binnen de veldinstellingen van het formulier.
  • Indien je geautoriseerd bent, vindt je nu in de diverse opzoeklijsten een [Wijzig opzoeklijst]-knop zodat je de desbetreffende lijst gemakkelijker kunt beheren.
  • Vanuit gebruikersbeheer kun je nu ook de door te mailen notificaties van een gebruiker instellen.
  • De banner op het klantenportaal kan nu ook externe links bevatten zoals je al kon in de menubalk.
  • Bij datasets kun je nu ook een slider met een minimum en maximum toevoegen.
  • Je kunt nu instellen dat tickets automatisch, na verloop van tijd, readonly worden. Niemand, tenzij expliciet geautoriseerd kan het ticket dan nog aanpassen.
  • Bij datasets kun je nu ook een veld van het type ‘Land‘ toevoegen.
  • Tijdens het koppelen van een ticket aan een major ticket wordt nu gevraagd welke gegevens je over wilt nemen naar het (kind) ticket.
  • We hebben de API uitgebreid met tijdsregistratie en alle opzoeklijsten.
  • Er zijn triggers toegevoegd voor de diverse ‘verwijder-acties’.
  • Het veld ‘Persoon’ bij formulieren is nu ook te gebruiken als een normaal veld, zodat de gegevens van de gekozen persoon te gebruiken zijn als bijvoorbeeld een variabele.
  • Je kunt nu automatisch jezelf als behandelaar selecteren indien je lid bent van het ingestelde team.
  • Het administratiepaneel toont nu meer relevantie informatie zoals het aantal light en full accounts en de gebruikte opslagruimte.
  • Tijdsregistratie bij tickets is nu volledig uit te schakelen.
  • Diverse optimalisaties aan de mobiele versie.

Wat hebben we aangepast of opgelost?

  • Tijdens het exporteren naar Excel was de de lettergrootte ingesteld op 12pt. Dit hebben we weer gewijzigd naar 10pt.
  • De gekoppelde majors vind je vanaf nu in het tabblad ‘Gekoppeld’ bij een ticket.
  • Locaties zochten ook naar handelsbedrijven in de KvK.
  • Titels van formulieren werden op smartphones te lang.
  • Je kon geen gebruik maken van CTRL + S indien je een reactie (op bijv. een ticket) was aan het schrijven.

Naast deze punten hebben we nog meer aangepast! Je vindt het volledige changelog binnen je eigen Neoforce-omgeving via de link ‘Over Neoforce’

Vragen, opmerkingen of hulp nodig?

Uiteraard mag je ons gewoon mailen of bellen op de bekende contactgegevens!